יום שישי, 31 באוגוסט 2012

אפל ניצחה במאבק


אפל נגד סמסונג, סמסונג נגד אפל, משפט המאה בתחום הפטנטים בסלולר הסתיים הלילה כאשר חבר המושבעים בראשות השופטת לוסי קו פסק שסמסונג נמצאה אשמה ברוב הסעיפים להפרת פטנטים ועיצוב ומחוייבת בפיצוי של מיליארד דולר (ו-51 מיליון ו-855 אלף דולר ליתר דיוק) לאפל.

בין הפטנטים שסמסונג נמצאה אשמה הם צביטה & זום (“pinch & zoom”), הקשה כפולה לזום (“duble-tap zoom”) ובחיקוי העיצוב הקדמי והאחורי של האייפון בדגם הראשון והשני (iPhone 3G). עוד נמצא כי גם ממשק המשתמש סמסונג הפרה פטנטים הקשורים לאייקונים על מסכי הבית של האייפון ובכלל הפטנטים שהופרו נמצאו במגוון מכשירי סמסונג כמו ה-Nexus S, Infuse 4G, Vibrant, Epic ובראשם ה-Galaxy S הראשון. ההפרות נמצאו גם במכשירי הטאבלטים השונים כמו ה-Galaxy Tab הראשון ו-Galaxy Tab 10.1.
סמסונג לעומת זאת זכתה במשפט במספר פטנטים שלה, ונמצא כי היא לא חיקתה את עיצוב הגלקסי טאב אל מול האייפד אולם אפל לא נמצאה אשמה בהפרת הפטנטים של סמסונג ואף טענה שלה כנגד אפל לא התקבלה על ידי חבר המושבעים.
התביעה הסתיימה כצפוי באופן אבסורידי: למרות שהמחלוקות הפטנטים היו לא פשוטים להבנה, טכניים מאוד ולעיתים מגוחכות, בסופו של דבר החליט חבר המושבעים במידה רבה לטובת אפל.
מלבן עם פינות מעוגלות זה לא פטנט
סמסונג אמרה בסיום המשפט: פסק הדין של היום לא צריך להיחשב כניצחון עבור אפל, אלא כאובדן עבור הצרכן האמריקאי. זה יוביל לפחות אפשרויות בחירה, פחות חדשנות, והמחירים עלולים להיות גבוהים יותר. זה מצער שניתן להשפיע על חוק הפטנטים בצורה מניפולטיבית שכזו, ולאפשר לחברה אחת להיות מונפול על מלבן עם פינות מעוגלות, או טכנולוגיה שמשתפרת כל יום על ידי סמסונג וחברות אחרות.”



אין צורך לומר כי באפל יצאו מרוצים: “הר הראיות שהוצג במהלך המשפט הראה כי העתקה של סמסונג הרבה יותר עמוק ממה שאפילו אנחנו ידענו. התביעות בין אפל לסמסונג היו הרבה יותר מפטנטים או מכסף. הם היו על ערכים. באפל, אנחנו מעריכים את המקוריות והחדשנות שהופכים את מוצרנו לטובים ביותר על פני כדור הארץ. אנחנו עושים את המוצרים האלה כדי לשמח את לקוחותינו, ולא עבור מתחרים כדי שיעתיקו באופן בוטה. אנו משבחים את בית המשפט שמצא שהתנהגות של סמסונג לא ראויה אשר שולח מסר חזק וברור שגנבה היא דבר לא נכון לעשות”.
ואולם זהו אינו סוף פסוק. סמסונג הודיעה כי היא תערער על פסק הדין והגישה בקשה לביטולו בעקבות הערעור, כך שיש עוד סבב נוסף למלחמה, זאת ועוד למשפטים המתנהלים בגרמניה, אוסטרליה, ודרום קוריאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה