יום שישי, 24 באוגוסט 2012

אפל נגד סמסונג


אפל נגד סמסונג – בסיבוב המי יודע כמה; המשפט המכריע נפתח


לאחר אין סוף התגוששויות, צווי מניעה בלתי פוסקים ונסיונות גישור נפתח בבית המשפט הפדלרי בקליפורניה ביום שני  אחד המשפטים החשובים והמדוברים ביותר בעולם הטכנולוגיה -  המשפט של אפל נגד סמסונג, בו דורשת החברה מקופרטינו מהענקית הקוריאנית פיצויים בשווי של 2.5 מליארד דולר בעקבות העתקה של המראה והתחושה של מכשירי ה-iDevice של החברה.
קרקס מתוקשר

העיצוב של ה-iPhone 4 מועתק גם הוא
עוד לפני שהחל המשפט הרשמי הפכו ההתגוששויות בין אפל לסמסונג ל"קרקס תקשורתי" חובק עולם כשאפל ניסתה לסכל את התחרות או להגן על הנכסים הרוחניים שלה (תלוי את מי שואלים), כאשר אפל הגישה צווי מניעה כנגד המכשירים של סמסונג בטענה שקו מכשירי הגלקסי וממשק המשתמשים מחקים את המראה והתחושה של המכשירים מבית אפל וגורמת להטעייה מכוונת של צרכנים.
לטענת סמסונג, העיצוב האייקוני של מכשירי האייפון בכלל ומכשיר האייפון 4 בפרט לא מקוריים כלל והועתקו מעיצוב של נגן מדיה מ-2006 מתוצרת סוני. מעדותו של אחד מהמעצבים התעשייתיים שעבד על אבי הטיפוס של מכשיר האייפון, שין נישיבורי (Shin Nishibori), נמצא כי שין הונחה ליצור עיצוב עבור מכשיר הטלפון של אפל שיהיה "כמו של סוני" ומסמכים פנימיים של החברה ניתן לראות כי הסקיצה לעיצוב אפילו נושאת את הלוגו של סוני.
אפל מתנערת מהטענה להעתקה ובשלב נאומי הפתיחה טען כריסטופר סטרינגר (Christopher Stringer), מעצב תעשייתי בכיר באפל את הסקיצה הראשונה לעיצוב מכשיר האייפון עוד מ-2005.
סמסונג עוברת על החוקים?
נראה כי סמסונג לא נלחמת באפל רק בין כותלי בית המשפט ואף הספיקה החברה הקוריאנית להדליף אל העיתונות את מסמך ההגנה של החברה שלא התקבל על-ידי השופטת לוסי קו (Lucy Koh) היות ושלב הצגת הראיות הסתיים.

עיצוב מכשירי סמסונג לאורך השנים
במסמך מעבר לסקיצה של מר שין, מוצגת שלל דגמים של מכשירי סמסונג שנמכרו והוצגו טרם הצגת מכשיר האייפון הראשון אשר כוללים מסך לחיצה צר וכפתור בית בתחתית המסך. נראה כי הדלפת המסמך אל העיתונות, חרף דחייתו על ידי השופטת קו, נועד לנער מסמסונג את תדמית החברה המעתיקה ולחשוף כי בעצם החברה שיחררה מכשירי מגע בעל עיצוב דומה עוד טרם השקת מכשיר האייפון הראשון.
השופטת קו זועמת על הדלפת המסמך לתקשורת שכן הוא אינו אושר לשמש ראיה כבילה במשפט וכעת שהמסמך הודלף והופץ בתקשורת הוא יכול להשפיע על חוות דעתם של חבר המושבעים שלא במסגרת המשפט עצמו.
המשפט הזה צפוי להימשך עוד זמן רב ונראה כי המספידות העיקריות הן אפל וסמסונג אשר סביבן נוצר "באזז" שלילי, לאפל בתור חברה ש"חונקת" חדשנות וכאשר היא לא מצליחה להתחרות היא מנהלת מאבק עיקש בין כותלי בית המשפט וסמסונג שמוצגת כחברה ללא רעיונות או עיצוביים מקוריים. המרוויחים העיקריים הן כנראה רק סוללת עורכי-הדין של שתי החברות.




Tgspot©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה